Werken bij het AG

Het Koninklijk Actuarieel Genootschap (AG) is de Nederlandse beroepsvereniging voor actuariële professionals en is als platform de verbindende factor tussen verschillende actuariële disciplines.

Werken bij het AG
Ik heb leuke collega’s, we leren van elkaar en er is voor mij veel uitdaging.


De professionele staf van het Koninklijk Actuarieel Genootschap (AG), is verantwoordelijk voor de dagelijkse facilitering en uitvoering van alle door de vereniging vastgestelde werkzaamheden ter ondersteuning van de actuariële doelgroep op het gebied van beleid, service en communicatie.

Wij zoeken een enthousiaste


Beleidsadviseur (32 uur)

Wie zijn wij?

Het AG heeft ruim 1.600 leden en is het platform voor actuarieel professionals. Binnen de vereniging zijn meerdere vakinhoudelijke commissies en werkgroepen actief. Onze commissies geven invulling aan het beleid van het AG en signaleren maatschappelijke en politieke ontwikkelingen die het actuariële werkveld raken, elk op hun eigen terrein. Deze ontwikkelingen worden voor de eigen achterban of het maatschappelijke veld vertaald naar concrete acties, publicaties of bijeenkomsten die inzicht geven in actuele thema’s, zoals het pensioendebat of arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Daarnaast dragen de commissies bij aan het up-to-date houden van de kennis van de beroepsgroep door het organiseren van kennisbijeenkomsten.


De staf van het AG, kortweg het bureau AG, is verantwoordelijk voor de dagelijkse facilitering en uitvoering van alle werkzaamheden ter ondersteuning van de actuariële beroepsgroep op het gebied van beleid, ledenservice en communicatie.


Wat ga je doen?

Van jou wordt een stevige inhoudelijke bijdrage verwacht aan onze commissies, werkgroepen en diverse interne en externe overlegplatforms. Ook wetgevingstrajecten en het opstellen van richtlijnen, zoals voor de invulling van Permanente Educatie voor AG-leden, vallen onder jouw verantwoordelijkheid. Samen met jouw directe collega’s bouw je mee aan de verdere professionalisering van de organisatie. Tot jouw vaste takenpakket behoren de thema’s onderwijs en kwaliteitszorg. Afhankelijk van je verdere werkzaamheden kunnen ook de thema’s zorgverzekeringen of duurzaamheid worden toegevoegd.


Wat breng je mee?

  • Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen en beweegt je gemakkelijk in het speelveld van commissies, stakeholders en bestuur.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, waaronder een vlotte pen met aandacht voor toegankelijke en duidelijk geschreven notities en beleidsvoorstellen.
  • Je bent in staat zelfstandig en in teamverband te werken, het managen van projecten gaat je gemakkelijk af.
  • Je bent proactief en slagvaardig.
  • Kennis van het actuariële werkveld is een pré.
  • Je hebt ten minste drie jaar werkervaring in een soortgelijke beleidsadviesfunctie.


Wat je verder nog moet weten

  • Je begint met een jaarcontract met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.
  • Salaris is marktconform.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder 30 vakantiedagen bij een full time dienstverband en een premievrij pensioen.


Heb je vragen? Neem dan contact op met Mariët van den Berg, interim directeur, op telefoonnummer 06-51739122.

Stuur je reactie met motivatie en ervaring voor 1 augustus 2024 naar Renske Paus via hr@actuarieelgenootschap.nl.




Wij zoeken een enthousiaste


Officemanager (32–36 uur)


Jouw rol

Als officemanager heb je een breed takenpakket. Je voert het personeelsbeleid uit en zorgt voor de personeelsadministratie. Daarnaast ben je (budget)verantwoordelijk voor het facilitair beleid (in samenwerking met de facilitair coördinator) en de coördinatie van de kantoorautomatisering en systeembeheer (uitvoering uitbesteed aan derden). En je vervult een ondersteunende, secretariële rol voor het bestuur en de directeur.


Wat breng je mee?

Zelfstandigheid, integriteit, zorgvuldigheid, pro-activiteit en organisatiesensitiviteit zijn essentieel om deze functie op hbo-niveau met succes uit te voeren. Je bent sociaal en communicatief vaardig, en hebt ervaring met administratieve organisatie, HR-procedures en softwarepakketten op het gebied van HR (bij voorkeur Nmbrs, Xpert Suite en ArboNed).


Wat je verder nog moet weten

  • Startdatum is 2 september 2024.
  • Je krijgt een jaarcontract met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.
  • Een marktconform salaris.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: 30 vakantiedagen bij een full time dienstverband en een premievrij pensioen.
  • Je woont bij voorkeur in (de omgeving van) Utrecht.


Heb je vragen? Neem dan contact op met Renske Paus, bureaumanager (interim) op telefoonnummer 030-6866150.


Stuur je reactie met motivatie en ervaring voor 15 juli 2024 naar Renske Paus via hr@actuarieelgenootschap.nl.